piątek, 26 maja 2017

Placki kokosowo-kasztanowe na słodko!




Nie ukrywam, że przepadam za słodkimi śniadaniami. Z drugiej jednak strony owsianki, jaglanki i inne rodzaje zbożowych miseczek sycą mnie na krócej. Białko trawi się dłużej i według ostatnich badań taka forma śniadań jest bardziej odżywcza. 


Te placuszki łączą te dwa elementy- są słodkie, ale przy tym bogate w białko i zdrowe tłuszcze. Użycie mąki  kokosowej sprawia, że te mini pankejki są raczej niskowęglowodanowe. Smażą się idealnie, nie rozwarstawiają się, są delikatnie puszyste. 


A smak? Są naprawdę pyszne! Smakują lekko kokosowo, lekko waniliowo dzięki ekstraktowi. Chyba nie ma osoby, której by nie zasmakowały! :)


Placki kokosowo-kasztanowe
8 małych sztuk ( 250 kcal)

- 1 jajko
- 1 białko
- 60 g mleka kokosowego*
- 12 g mąki kokosowej
- 10 g mąki kasztanowej
- szczypta soli
- trochę stewii dla smaku
- aromat waniliowy dla smaku
- 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej ( dosłownie na czubku łyżeczki)
- 2 g oliwy z oliwek 


Jajko roztrzepać z białkiem. Mąkę kokosową i kasztanową przesiać. Do jajek dodać wszystkie składniki i dobrze wymieszać. Odstawić na 30 minut. Masa zgęstnieje. Będzie przypominać gęste ciasto naleśnikowe.

Smażyć na patelni delikatnie posmarowanej masłem klarowanym/olejem kokosowym. Nakładam 2 łyżki na jeden placek. Ciasta nie rozmarowywałam, pozwoliłam na jego naturalne rozpłaszczenie. Smażyć najpierw na małym ogniu, aż wierzch lekko się zetnie, następnie trochę podkręcić ogie, żeby placki się zrumieniły. 

U mnie placuszki zajadane były z nektarynką, ananasem oraz kakao wymieszanym z erytrolem. 

Porcja placuszków to 250 kalorii. Do smażenia użyłam jakieś 4 g tłuszczu. Posiadam mąkę kokosową odtłuszczoną, która ma 360 kcal w 100 g ramach. Mleczko miało 75 kcal w 100 gramach :)


* użyłam mleczka z kartonika, który miał konsystencję rzadkiego jogurtu/ kefiru.  :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz